суббота, 4 августа 2012 г.

Корабель-привид


Класичний приклад корабляппримари — це «Марія Целеста», бригантина, яка була залишена екіпажем і знайдено 4 грудня 1872 року в 400 милях від Гибралтару судном «Деи Грація» (Dei Gracia). Уважається класичним прикладом корабля-примари.

5 листопада 1872 року почалося плавання «Марії Целесты» під командуванням капітана, 38елітнього Бенджамина Бриггса. Судно з вантажем спиртуиректифікату, що належав компанії «Meissner Ackermann & Coin», вийшло зі Ставний-Айленд, Нью-Йорк у порт Генуя, Італія. На судні, крім капітана й команди в 7 людей, перебувала дружина капітана Сара Элизабет КоббрБриггс і його дворічна дочка Софія Матильда.
«Марія Целеста» була виявлена через чотири тижні, 4 грудні ( по деяких звітах 5 грудня, через відсутність стандарту годинних поясів в XIX столітті) судном «Деи Грація» під командуванням капітана Дэвида Рида Морхауза, що особисто знав Бенджамина Бриггса. Судно було покинутим: жодного людини, ні живого, ні мертвого, на борті не було.
 Між перебираннями й палубами виявленого судна втримувалася морська вода, досягаючи 3,5 футів у трюмі. Лючные кришки зняті. В іншому судно видалося неушкодженим. Вікна кормової надбудови, де перебувала капітанська каюта, закриті брезентом і забиті дошками. Секстант і хронометр не були знайдені (що має на увазі евакуацію команди), у годиннику скінчився завод. Компас зруйнований, приблизно при невдалій спробі спішно його зняти. У каюті капітана залишилися недоторканими скринька з коштовностями й дві пачки грошей. По підлозі каюти були розкидані іграшки, швейна машинка дружини капітана стояла з незакінченим шиттям.
Розташування речей свідчило про те, що судно
 не попадало в сильний шторм — зокрема, на швейній машинці лежала маслюка, яка при сильній хитавиці обов'язково б звалилася. Про відсутність шторму свідчили й спостереження інших судів у районі в передбачуваний час катастрофи. Вогкість у житлових приміщеннях судна пояснювалася тільки повсюдно відкритими люками, у тому числі світловим у каюті капітана, що було зроблено явно не по погоді.

Матроси не забрали із собою свої трубки — вони були складені в належнім місці в кубрику.
У плавання «Марія Целеста» відправилася з однієї рятувальною шлюпкою, друга зі штатних шлюпок була здана в ремонт. Шлюпка, швидше за все, була спущена на воду, а не зірвана стихією. При цьому, судячи зі стану поруччя, шлюпка була спущена з борту, який при пануючих у цю пору року вітрах і курсі на Геную був би навітряним.
Вантаж в 1701 барель спирту видався цілий (однак після доставки його в Геную власник повідомив про зникнення 9 барелів). Недоторканим виявився піврічний продовольчий запас. Усі папери, за винятком суднового журналу, зникли. Останній запис у судновому журналі датовано 24 листопада, з координатами «Марії Целесты»: 36°57′ с. ш. і 27°20′ з.д. Згідно з написом на грифельній дошці в кают-компанії, в 8 годин ранку наступного дня бригантина перебувала б в 6 милях до південно-південно-заходу від острова Санта-Марія (один з Азорських островів).
Доля всіх членів команди й пасажирів повністю покрита мороком. Згодом з'являлися й минулого викриті трохи самозванців, що видавали себе за членів екіпажа, що й намагалися нажитися на трагедії. Найчастіше самозванець видавав себе за кока корабля.

Комментариев нет:

Отправить комментарий